Op dinsdag 2 oktober betoogden 65.000 mensen in 9 Belgische steden tegen de pensioenhervormingen van de regering Michel.  Opvallend was dat de grootste opkomst in Antwerpen te noteren viel: 15.000 manifestanten.  De voorbije weken waren er al verschillende grote acties omtrent voornamelijk de pensioenen, waaronder de grote betoging met 10.000 ambtenaren vorige week vrijdag.  De aangekondigde hete herfst schakelt in een hogere versnelling!

Afgevaardigden van het ABVV op de BASF TBE hadden al langer in de mot dat het een grote betoging zou worden in Antwerpen.  Tijdens de rondgangen n.a.v. de lopende petitie “eindeloopbaan & pensioenen”  merkten we een grote woede onder collega’s over de afbouw van de landingsbanen en de schandalige regeringsvoorstellen omtrent de pensioenvoorwaarden voor mensen die een zwaar beroep uitoefenen.  De steun op de vloer voor de “Pensioenalarm”-betogingen was groot.

We waren dan ook met een ruime ABVV-BASF-TBE delegatie aanwezig op de betoging.  Een 40-tal collega’s vervoegden het blok van de Algemene Centrale van het ABVV.  Bij deze een bedankje aan iedereen die deelgenomen heeft!

De actie toont dat het verzet tegen de asociale regering Michel groeit.  We hopen dan ook dat de vakbondsleidingen met een vervolg actieplan komen opdat we de druk op de regering nog verder kunnen opvoeren.  En uiteraard zullen we ons best doen om jullie te mobiliseren.  Hoe massaler de acties, hoe sterker onze positie tegenover de regering en haar rijke “aandeelhouders-vrienden”.