BASF verkoopt technische dienst van D659 aan INOVYN. 16 collega’s zijn betrokken.

Na de verkoop van de styreen- en meststoffenbedrijven wordt de technische dienst van BASF die instaat voor het chloor en DCE bedrijf op 1 november verkocht aan INOVYN. Strategisch kan dit logisch lijken, maar het betekent wel dat opnieuw 16 BASF-medewerkers binnen enkele maanden verplicht van werkgever veranderen. Of door deze overdracht de werking nu echt efficiënter zal zijn, daar zijn wij en ook de betrokken medewerkers niet van overtuigd. Integendeel!

Veel van deze mensen hebben jaren voor BASF gewerkt, zijn jaren flexibel ingezet in andere diensten en gaan nu ‘zonder pardon’ naar een andere werkgever. De huidige loon- en arbeidsvoorwaarden samen met alle gekende voordelen zullen ‘1 op 1’ worden overgenomen, zoals dat ook gebeurde bij de collega’s van INEOS Styrolution en Eurochem.

Hoe dit alles er zal uitzien na 2020, wanneer INOVYN samen met INEOS Styrolution een joint-venture zal vormen los van BASF en Eurochem, is voorlopig voor iedereen onduidelijk. Dat de vakbonden een belangrijke rol zullen spelen op de twee TBE’s, dat staat vast.

Wij willen in ieder geval alle vragen en bedenkingen van de betrokkenen oplijsten en bespreken met de werkgever op de geplande onderhandelingsdagen.

Neem gerust contact met ons op!

Ivo Janssen 03/561.46.80. (ivo.janssen@basf.com)

Peter Vanhove 03/700.83.00. (peter.vanhove@styrolution.com).